niedziela, 16 października 2011

Chlebek dyniowy z nadzieniem orzechowym


Ostatnio wszystko dzieje się tak szybko, niespostrzeżenie. Tak ciężko znaleźć czas pomiędzy listą obowiązków, stertą książek i karnetem wejść do jakiegoś klubu, może na basen. Aż nie chce mi się wierzyć, że dzisiaj jest Dzień Chleba. Tak na niego czekałam, szukałam odpowiedniego przepisu a kiedy już przyszedł kompletnie zapomniałam. Nie wiem dlaczego cały czas wydawało mi się, że to we wtorek 18, ale przynajmniej mogę popodglądać co inne gospodynie wyczarowały u siebie, niemal powąchać i poczuć ciepło rozgrzanego piekarnika ;)

A na pocieszenie chlebek dyniowy, który z chleba ma jedynie nazwę. Całkiem smaczny, taki już późno jesienny, mocno cynamonowy...mniam! Orginalny przepis pochodzi od Marty Stewart, jednak sporo go zmodyfikowałam.

Składniki na 2 bochenki:
• 3 i ½ szklanki mąki pszennej
• 2 łyżeczki proszku do pieczenia
• 2 łyżeczki sody
• 3 łyżeczki cynamonu
• ½ łyżeczki gałki muszkatołowej
• ¼ łyżeczki imbiru
• szczypta soli
• 1 ½ szklanki puree z dyni
• 1 szklanka cukru
• 1 szklanka jasnego brązowego cukru
• 4 jajka
• ¼ szklanki stopionego masła
• 1 szklanka mleka
Składniki na nadzienie:
• 1 1/2 cup sugar
• 2 łyżeczki cynamon
• 1 szklanka posiekanych orzechów pecan (można zastąpić włoskimi)
• 50g masła stopionego
• 1 łyżka mąki pszennej

Wymieszać widelcem wszystkie składniki nadzienia, odstawić.

Do miski przesiać mąkę z proszkiem i sodą, dodać przyprawy, sól, odstawić.

W oddzielnym naczyniu zmiksować dynię z cukrami. Dodać ¼ mącznej mieszanki, zmiksować.

Dodać po kolei jajka, wymieszać. Następnie dodawać partiami mąkę na przemian z mlekiem miksując jedynie do połączenia składników (mniej więcej 3 tury). Na koniec dodać roztopione masło. Gotowe ciasto wlać do dwoch średnich kek sówek zostawiając trochę na pokrycie nadzienia. Wyłożyć przygotowane wcześniej orzechy i przykryć pozostałą warstwą ciasta.

Piec ok. 45-50 min w 180ºC. Studzić na kratce.

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Pycha:) Mogę sobie wyobrazić, jaki smaczny i aromatyczny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda! Zjadałabym kawałek, szczególnie na wyobraźnie działa mi to nadzienie orzechowe

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepysznie!
    u mnie dziś był sernik dyniowy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pyszny ten chlebuś :) Śliczny. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż tu poczułam jego zapach mmm....... :)

    OdpowiedzUsuń