niedziela, 22 maja 2011

,,Rabarberkaka" - szwedzkie ciasto z rabarbarem


A czym  u was pachnie w domu w te leniwe, weekendowe dni?

Pyszne, szybkie, cudowne w swojej prostocie. Szwedzkie, a jednak bez dodatku cynamonu. I jak mówi najmłodszy członek rodziny "z jabłuszkami". Nie, to nie jest szarlotka, nawet nie placek, ani drożdżowe. Pod chrupiącym wierzchem nie kryją się jabłka. Rabarbar, czerwone gałązki od miłej pani na targu. Kiedy pierwszy raz zobaczyłam ten przepis na ,,Moich Wypiekach" wiedziałam, że to będzie to, to jest to!

Składniki:
•400 g rabarbaru
•2 jajka
•150 ml cukru (trochę więcej niż pół szklanki)
•150 ml mąki pszennej (około 100 g)
•50 g zimnego masła, z lodówki
•cukier perłowy lub demerara, do posypania

Wszystkie składniki, oprócz masła, powinny być w temperaturze pokojowej.

Rabarbar obrać i pokroić w małą kostkę. Formę o średnicy 22cm wyłożyć papierem do pieczenia.

Całe jajka z cukrem ubić mikserem na puszystą, jasną masę (używam końcówek miksera do ubijania białek). Do ubitych jaj dodać przesianą mąkę i delikatnie wymieszać. Tak przygotowaną masę wlać do formy i na nią rozłożyć kostki rabarbaru. Na wierzchu równomiernie rozłożyć płaty zimnego masła (najlepiej kroić je łopatką do krojenia sera żółtego). Wierzch posypać cukrem perłowym lub demerara.

Ciasto piec w temperaturze 175ºC przez około 40 minut (piekłam dwukrotnie i za każdym razem około 60 minut), do tzw. suchego patyczka.

Podawać ciepłe z lodami waniliowymi lub bitą śmietaną.

*Jeżeli wolicie mniej słodkie ciasta, zmniejszcie ilość cukru do np. 1/4 szklanki. My wolimy słodsze więc nie modyfikowałam przepisu.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. U mnie pachnie lazanią marchewkową;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda to ciacho! Musze jakies rabarbarowe popełnić:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudownie i tak też na pewno smakuje:) Też mnie kusiło to ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pysnzie sie prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smakowice. Ze zrobieniem muszę poczekać aż rabarbar podrośnie w ogródku, ogołociłam go dokładnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nazwa jak łamaniec językowy ;) Musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń