niedziela, 26 czerwca 2011

Ciasto z owocami (truskawkami)


Mmmm...smak mojego dzieciństwa, zapach mojego dzieciństwa, ten cudowny, wakacyjny. Zawsze kojarzył mi się ze słońcem, z bezkresnym polem truskawkowym, taki bezpieczny... Uwielbiam je, nigdy mi się nie znudzi. Kiedyś moja mama piekła je niemal codziennie, od chwili pojawienia się truskawek do samego końca sezonu, a my i tak zawsze prosiliśmy o dokładkę.I ta piosenka, którą usłyszałam jak ktoś nucił w kuchni, pochylony nad miską.
To ciasto bezsprzecznie kojarzy mi się z cyfrą "jeden". Po jednej szklance każdego składnika, piecze się jedną godzinę, tylko jednej miski potrzebujemy aby je przygotować i na pewno nie poprzestaniemy na jednym kawałku :) Bardzo polecam !

Składniki:
• 1 szklanka mąki pszennej
• 1 szklanka mąki ziemniaczanej
• 1 szklanka oleju
• 1 szklanka cukru
• 4 jajka
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• ok. 500g owoców (u mnie truskawek)

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.

Wszystkie składniki (oprócz owoców) utrzeć. Prostokątną formę o wymiarach 30 x 20cm wysmarować masłem i wysypać kaszą manną. Do tak przygotowanej blaszki wylać ciasto.

Owoce umyć*, osuszyć i wyłożyć ciasno na wierzch.

Piec ok. 50-60 min w 170ºC. Ostudzić, posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

*Jeśli używacie większych owoców np.śliwek lub dużych truskawek najlepiej przekroić je na pół albo na ćwiartki.

 

9 komentarzy:

  1. Widac jakie to pyszne ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie :) Idealne ciasto na niedzielę :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm...
    sam wygląd mówi, że smakuje wyśmienicie ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie ciasta, są łatwe, pyszne i bardzo lekkie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię takie ciacha z sezonowymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też bardzo lubię takie owocowe, letnie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam to ciasto, pięknie wygląda u Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  8. pięknie wyglada, muszę je upiec:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy7/6/14 17:44

    przepis niesamowicie prosty ale efektowny, piekę

    OdpowiedzUsuń