czwartek, 21 lipca 2011

Lody owocowe dla dzieci


Tak to już jest, że im dłużej się coś odkłada tym ciężej potem do tego wrócić. Błogie lenistwo nie może trwać wiecznie, więc czas stanąć na nogi i wziąść się do pracy, przynajmniej do tej przyjemnej ;)
Stęskniona słońca, mam to co chciałam, 30 st.C za oknem i nieustające, gorące promienie, nie będę narzekać. A dla ochłody, coś co lubimy najbardziej, lody! Musiałam szybko zutylizować mleko skondensowane i oto są, owocowe i bardzo smaczne.

Źródło przepisu, Moje Wypieki.

Składniki na ponad 1,5 L lodów:

•1 puszka mleka skondensowanego niesłodzonego (ok. 400 g)
•1 puszka mleka skondensowanego słodzonego (ok.400 g)
•400 - 450 g dowolnych świeżych owoców

Wszystkie składniki powinny być schłodzone. Puszki z mlekiem najlepiej włożyć do lodówki wieczór wcześniej.

Mleko niesłodzone przelać do sporego naczynia, ubijać mikserem (końcówkami do ubijania białek), przez około 40 sekund - do minuty na lekką puszystą piankę. Powoli wlewać mleko słodzone, cały czas ubiając.

Owoce zmiksować blenderem na puree. Powoli wlewać do mieszanki mlecznej cały czas miksując. I to wszystko ;-). Zamrozić, najlepiej w małych jednorazowych pojemniczkach.

Smacznego !

6 komentarzy:

  1. fajne są takie lody, koniecznie mam ochotę spróbowac z mlekiem skondensowanym.

    OdpowiedzUsuń
  2. WSPANIAŁE ZDJĘCIE!
    I CUDOWNE LODY.
    OCH, TAKIE... WAKACYJNE! XD

    A TAK POZA TYM..
    BARDZO LUBIĘ TWOJEGO BLOGA. POSTANOWIŁAM WIĘC
    ZAPROSIC CIĘ DO ZABAWY ;]
    http://karmel-itka.blogspot.com/2011/07/7-rzeczy-o-mnie.html

    OdpowiedzUsuń
  3. lody w tych rączkach wyglądają rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Karmel-itko bardzo Ci dziękuję za nominację !!

    Asieja musisz spróbować, ale te lody naprawdę najbardziej pasują dzieciakom, mi smakowały, ale bez uniesien ;)

    OdpowiedzUsuń