niedziela, 20 marca 2011

Babeczki z pekanami i syropem klonowym


Niecierpliwie rozrywałam karton, na którego zawartość czekałam od dobrego miesiąca. Uwielbiam zapach książek, a jeszcze bardziej lubię ilustracje i nich zawarte. Nie ważne czy jest to tylko ,,Kubuś Puchatek” (którego uwielbiam), czy książka kucharska, zawsze fascynowały mnie piękne zdjęcia i ilustracje, które tworzone były z wielkim mozołem. Tym razem owinięta w kilka warstw folii i gruby karton czekała na mnie w domu książka Nigelli ,,Kuchnia”, przepisy z serca domu. I nie byłoby nic w tym dziwnego, ponieważ zapewne wiele z was nabyło tą książkę, gdyby nie to, że po przejrzeniu przepisów, a jest ich tam nie mało, odłożyłam książkę na półkę i o niej zapomniałam. Aż do zeszłego tygodnia.

Postanowiłam zużyć syrop klonowy, który kupiłam dość dawno a nigdy nie miałam okazji na zrobienie czegokolwiek z jego dodatkiem. I wtedy mnie olśniło, bo oto właśnie w „Kuchni” znalazłam przepis na babkę z peKanami i syropem klonowym. Z braku formy na dużą babkę użyłam po prostu foremek do muffinów. I powiem wam jedno, zakochałam się w połączeniu maple-pecan!

Babeczki są przepyszne. Szczerze mogę stwierdzić, że jedne z najlepszych jakie jadłam. Mięciutkie, odpowiednio słodkie, najlepsze na ciepło kiedy orzechowe nadzienie niemal wypływa ze środka przy każdym ugryzieniu :) Na pewno do powtórzenia.

Wykonanie nieco zmodyfikowałam, ponieważ chciałam mieć pewność, że nie znajdę w środku zakalca.

Składniki na 1 dużą babkę lub 15 babeczek:
• 300 g mąki pszennej
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 1 łyżeczka sody oczyszczonej
• 125 g miękkiego masła
• 2 jajka
• 250 ml gęstej kwaśnej śmietany lub creme fraiche
•150 g drobnego cukru
• szczypta soli

Składniki na nadzienie klonowo-pekanowe:
• 75 g mąki pszennej
• 30 g miękkiego masła
• 1 łyżeczka cynamonu
• 150 g orzechów pecan (lub włoskich), grubo posiekanych
• 125ml syropu klonowego

Dodatkowo:
• cukier puder do oprószenia

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.

Mąkę przesiać z proszkiem,sodą i solą. Odstawić.

W oddzielnym naczyniu masło utrzeć mikserem na jasną, puszystą masę (ok. 3 min). Dodać cukier dalej ubijając (przez 2 min). Następnie dodawać po kolei na przemian łyżkę sypkich składników i jajka, mieszając po każdym dodaniu tylko do połączenia składników. Dodać resztę mącznej mieszanki, cały czas mieszając, na koniec dołożyć kwaśną śmietanę. Ciasto powinno być dość gęste.

Foremki do muffinów wyłożyć papilotkami lub wysmarować masłem i posypać kaszą manną. Nałożyć 1/2 wysokości foremek, zrobić lekkie wgłębieni, w które nałożyć nadzienie. Orzechową masę przykryć łyżką ciasta.

Piec w 180 st C przez ok. 20 min. Studzić na kratce. Posypać cukrem pudrem.

Smacznego!







6 komentarzy:

  1. Babeczki z pekanami widziałam już na kilku blogach. Chyba czas zrobić własne. Podoba mi się bardzo ten pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ze składników na te babeczki brakuje mi tylko syropu klonowego. Nastepnym razem robiąc zakupy nie zapomnę o nim. Bardzo ciakawa propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy20/3/11 19:59

    Ja o "Kuchni" nie zapomniałam - przeglądam ją bardzo często i niezmiennie zachwycam się zdjęciami i recepturami, kilka już nawet wypróbowałam. Ten przepis, na babkę, oczarował mnie odkąd go zobaczyłam, ale, o dziwo!, jeszcze nie udało mi się go przygotować. Czas najwyższy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznosci! Syrop klonowy i pekany sa wprost dla siebie stworzone :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne połączenie - chętnie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń