wtorek, 22 marca 2011

Lemon curd


Dla mnie wiosna rozpoczęła się dopiero dzisiaj, dopiero dzisiaj pojawiło się słońce a wraz z nim "Pani Wiosna". 
Lemon curd. Jedno słowo... Pycha!
Obłędnie cytrynowy, wiosenny, budyniowy krem. Tak słoneczny jak promienie, które wpadają przez okno do kuchni. Smakuje niemal jak cytrynowa mamba, cudownie. Z przepisu znalezionego u Dorotki.

Składniki:
•sok wyciśnięty z 3 cytryn i skórka z nich otarta
•2 żółtka
•2 jajka
•200 g cukru
•1 łyżka mąki ziemniaczanej (dodałam czubatą łyżkę)
•1 łyżka oliwy (dodałam 1 łyżeczkę)

Wszystkie składniki (oprócz oliwy) umieścić w garnuszku i zagotować, mieszając. Pogotować, mieszając, przez 2 minuty. Jeśli będą grudki przetrzeć przez sitko lub zmiksować blenderem. Dodać oliwę i znów pogotować przez 2 minuty.

Umieścić w słoiczku. Można przechowywać w lodówce do tygodnia czasu.

Smacznego!

13 komentarzy:

  1. O,jaki piękny! Cudownie słonecznie wygląda! Wspaniały i przepyszny prawda?
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wygląda ten słoneczny deser. Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam! :) wiosenny bardzo ten curd

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam go. Na naleśniku, na kruchym ciasteczku, w torcie, na łyżeczce...
    Zdjęcie jest niezwykle wiosenne ;).

    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy ja go w końcu zrobię.... wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Rany, jakie piękne zdjęcie!
    Słoneczne, wręcz letnie...orzeźwiające.

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm, wygląda świetnie i kapitalne zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny curd i piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękuję za wszystkie miłe komentarze :)
    Lemon curd naprawdę pyszny, polubili go wszyscy domownicy bez wyjątku. Wyjadaliśmy palcami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy22/3/11 22:47

    Przepięknie wygląda! Wielką mam ochotę teraz zanurzyć łyżeczkę w tej słonecznej pyszności...

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda że nie mogę tego spróbować bo jestem uczulona na cytrusy, ale wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też ostatnio robiłam lemon curd:-) A potem użyłam go do ciasta cytrynowego ;-)

    OdpowiedzUsuń