niedziela, 10 kwietnia 2011

Mocno waniliowa babka

Z okazji Waniliowego Weekendu, mocno waniliowo. Pamiętam jak w tamtym roku starałam się upiec babkę na budyniach w keksówce. Przez moją nieuwagę wylałam połowę ciasta wprost do piekarnika ;) Skończyło się na niskiej, mocno opadniętej, zakalcowatej babce z połowy ciasta. Zgodnie z zasadą nauki na błędach wzięłam się do pomysłu na babkę budyniową od innej strony, własnej. Trochę pokombinowałam, poprzeliczałam, sprawdziłam z innymi przepisami i tak wyszła mi pyszna, mocno, mocno aromatyczna babka waniliowa. W sam raz na świętowanie Waniliowego Weekendu i zbliżające się Święta.

Składniki:

• 5 jajek
• 200g masła
• ½ szklanki cukru z prawdziwą wanilią
• 1/3 szklanki drobnego cukru
• 170g. mąki pszennej
• 4 łyżki mąki ziemniaczanej
• 1 opakowanie dużego budyniu waniliowego (u mnie 64g)
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 1 łyżka likieru waniliowego lub Amaretto
• aromat waniliowy
• szczypta soli

Budyń przesiać wraz z mąkami, proszkiem do pieczenia i solą. Odstawić.

Jajka ubić na jasną, puszystą masę (mniej więcej 2 minuty). Dodawać cukier po łyżce, wciąż miksując.
Dodać mączną mieszankę, wymieszać do połączenia składników. Wlać aromat i alkohol. Masło roztopić, jeszcze ciepłe dodać do ciasta. Zmiksować krótką chwilę.

Formę wysmarować masłem, wysypać bułką tartą lub kaszą manną. Przelać do formy gotowe ciasto.

Piekarnik rozgrzać do 170ºC. Piec 50-60 min. Studzić w uchylonym piekarniku, następnie wyłożyć na kratkę do całkowitego ostygniecia.

Smacznego! 

3 komentarze: